onsdag den 22. februar 2012

Mageløse Storkenæb...

Nogle af de stauder jeg holder meget af er Storkenæb. Jeg skal helt sikkert have nogle til, at komplimentere roserne og de øvrige stauder i haven. Jeg er vist lidt af en plantesamler.
Jeg har allerede flere forskellige Storkenæb.
  • Geranium himalayense ’Gravetye’.
  • Geranium himalayense 'Plenum'.
  • Geranium Machrorrizum.
  • Geranium ’Sanguineum var. Stiatum’.
  • Geranium sanguineum. ‘Max Frei’.
  • Geranium 'Patricia'.
  • Geranium 'Rozanna'.
  • Geranium x cantabrigiense 'Biokova'.
Når Studemarken i Birkelse (Nordjylland) igen åbner til april, skal der gøres en tur... og jeg er begyndt på listen! Der plejer, at være et bredt og spændende udvalg... og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg nok skal finde andre spændende ting.

(Collage med nogle af mine egne billeder samt billeder fra en tyske hjemmeside)

1 kommentar:

  1. Skøn collage du har lavet :-D
    Når det gælder Geranium er det altså også nemt, at blive fristet. Der findes bare så mange fantastisk smukke. Så det er nok klogt, at have en slagplan inden man tager hjemmefra, så man ikke kommer til at købe sig fra hus og hjem ;-D
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet