mandag den 14. januar 2013

Frøforsendelser...

Vi er nybegyndere når det kommer til dyrkning af stauder fra frø. I drivhuset står der dog er allerede en hel del tilsåede potter, men vi har fået mod på mere.
Fra 'Staudemarken' har jeg med posten modtaget følgende frø...
  • Staudesalvie, Salvia nemorosa 'Rose Queen'.
  • Staudelathyrus, Lathyrus latifollius.
  • Lægestokrose, Althaea officinalis.
  • Kæmpevalmue, Papaver orientale 'Pattys Plum'.


...og fra Kerneliv.dk nedenstående i fornem indpakning og med medfølgende plantepinde og såvejledning. Så kan det da (forhåbenligt) ikke gå galt!


  • Skabiose, Scabiosa speciosa.
  • Skabiose, Scabiosa ochroleuca.
  • Kaukasisk Skabiose, Scabiosa caucasica.
  • Violfrøstjerne, Thalictrum delavayi.
  • Basilkum, Ocimum baslicum 'Genovese'.
  • Basilikum, Ocimum americanum 'Lime'.



4 kommentarer:

  1. Jeg kendte ikke frøfirmaer,men har nu bestilt diverse.
    Held og lykke med frøsåningen.

    SvarSlet
  2. Den er også ny for mig, og må da lige ind og se, hvad de kan byde på. Så tak for tippet!

    SvarSlet
  3. Uha de fristende og farlige frøindkøb.... Hurtige klik og pludseligt er alle husets vindueskarme fyldt med drivhuse, plastkrus og mærkelige bakker. Og nej jeg har desværre ikke et drivhus at forvise dem til....
    Har netop lavet årets første klikke-fortrydelse. Klikke på en masse skønne frø (som jeg ikke anede eksisterede for en del af dems vedkommende, men i kurven kom de) og fik så ikke købt alligevel. En blanding af fornuft, manglende overblik og overskud tror jeg greb mig...
    Men skønne sager I har fået fingrene i. Spændt på at se resultaterne...

    Mange hilsner og dejlig aften fra
    Katinka

    SvarSlet
  4. Jeg køber også mine frø hos Kerneliv, billigere frø findes vist ikke på markedet:-)

    SvarSlet