torsdag den 2. maj 2013

Staudeindkøb...

I går besøgte vi "Staudemarken" i Birkelse for første gang i år. Mest for inspirationens skyld men også for, at finde planter der kan stå ved foden af diverse klematis, som gerne skal beskyttes mod solen. Havde på forhånd bestemt, at det skulle være Storkenæb eller lignende.
Det er altid en fornøjelse at besøge "Staudemarken" og som vanlig var der masser af planter og det kan være svært ikke at lade sig rive med og begrænse sig. Bedre blev det da heller ikke, da vi kom ind i drivhuset, der var fyldt med med nyligt hjemkomne planter fra Holland...

"Blandet" kasse...




Vi købte...

  • Stjerneskærm, Astrantia major 'Roseninfonia'.
  • Røllike, Achillea filipendulina 'Credo'.
  • Røllike, Achillea millefolium 'Lilac Beauty'.
  • Blåkant, Nepeta nuda 'Anne's Choice'.
  • Blåkant, Nepeta faassenii 'Alba'.
  • Geranium sylvaticum 'Ice Blue'.
  • Geranium sylvaticum 'Mayflower'.
  • Geranium sanguineum 'Album'.
  • Geranium sanguineum 'Blushing Turtle'.
  • Geranium endressii 'Beholder's Eye'.
  • Geranium phaneum 'Raven'.


Jeg er ikke "plantesamler" men som det sikkert fremgår af listen har jeg en meget stor svaghed for Storkenæb (Geranium). Alene nogen af navnene - f.eks. 'Blushing Turtle'. 'Rødmende skildpadde' - er da sjovt og er angiveligvis en henvisning til form og farve. En anden jeg glæder mig til at se blomstre og vise frem på bloggen er 'Raven', som skulle have violetsorte blomster.

Hjemkommet ventede der også en overraskelse i drivhuset. Vandingsbakker fremstillet i zink af min svigerfar, som er blikkenslager. Dejligt!...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar