torsdag den 8. marts 2012

'So very british'...

Vejret i går indbød bestemt ikke til udendørs aktiviteter. For nogle dage siden så jeg ved et tilfælde en smule af et haveprogram på Svensk Tv2. Det fangede straks min interesse og derfor sad jeg i går og 'nørdede' lidt rundt på nettet.

Englænderne  kan noget helt særligt når det kommer til haveprogrammer og lignende. Eller måske er det bare mig der synes, at den der helt særlige britiske facon og sproget gør det på én gang autentisk og utroligt charmerende.
Der er et par programmer fra BBC, som jeg synes skiller sig særligt ud.

Det første er med havejournalisten Alys Fowler fra programmet "Alys Fowler's Edible Garden". Som flere andre bloggere har oplyst kører serien aktuelt på Sverige's Tv2 under titlen "Den njutbara trädgården". Har man ikke mulighed for, at følge den her ligger der en hel del på YouTube...



Herunder et klip fra "Gardener's World - Spring gardens and Hellebores" hentet på YouTube...


Det andet program og den anden karismatiske vært er Monty Don (Montagu Denis Wyatt Don) fra "Monty Don's Italian Gardens" og "Gardener's World".
Her er der ligeledes masser af klip på YouTube - de fleste til og med i HD kvalitet...



Monty Don på YouTube...




1 kommentar: