torsdag den 7. juni 2012

Hosta over havelågen...

Forleden kom en nabo forbi med en trillebøre fyldt med forskellige hosta. Sikke en gave! Jeg holder meget af hosta, dog uden at være nogen egentlig samler. De kan p.g.a.  deres mangfoldighed og forskellighed bruges overalt.


Jeg har favoriseret de ensfarvede, været lidt tilbageholdende med de fler-farvede og i det hele taget med det brogede løv. Blandt de nyerhvervede var der dog flere af disse. Blandt andet har én af disse fundet vej til mit 'Hvide bed'. Den passer i mine øjne perfekt. I en planteskole var den aldrig endt i min vogn. Nu må jeg jo nok ændre mening...

2 kommentarer:

  1. he-he... ja sådan er vi jo heldigvis forskellige (med det brogede, tænker jeg). Du har gjort et kæmpekup der, bare lige at få hosta kørt til havelågen, og så endda de brogede. Det bliver bare ikke bedre :o)

    SvarSlet
  2. Det er da ikke så tosset med sådan en nabo. Det ser ud til at være store og flotte planter

    SvarSlet