tirsdag den 11. september 2012

Udsalg i Staudemarken

Søndag den 9. september var der udsalg i Staudemarken, Birkelse. Så selvfølgelig blev der gjort en tur dertil. Der var både planlagte og impuls-køb.
Jeg har et blødt punkt for Storkenæb og Staudemarken har et bredt og skiftende udvalg heraf. Så ingen tur til Staudemarken uden Storkenæb i kurven...


Geranium renardii...



Geranium maculatum 'Chatto'...



De øvrige køb:
  • Panicum virgatum 'Heavy Metal', Rishirse.
  • Kaukasisk Skabiose, cremefarvet variant.
  • Echinacea pallida, Purpurrød Solhat, lyserød variant.
  • Silene dioica 'Firefly', Dagpragtstjerne (Limurt).
  • Thymus citroid, variant.
  • Sedum sp. 'Cape Blanco', Stenurt.
  • Thalictrum dipterocarpum delavayi, Violfrøstjerne.
  • Calamintha nepeta 'Triumphator', Bjergmynte
  • Calamintha nepeta, ukendt variant.
  • Artemisia Abrotanum 'Coca Cola', Ambra.
Nu er der igen lidt nyt til at fylde i staudebedene... eller til at starte et helt nyt bed med!


3 kommentarer:

  1. Jeg var der i fredags og fik rabat, selvom det ellers kun var søndag, man kunne få det. Fin service. Og jeg kan se, at vi overhovedet ikke har købt de samme planter.

    SvarSlet
  2. Storkenæb må der til. Absolut en af mine yndlingsplanter. Blomsterne er så fine. På dine nyindkøb nærmest porcelænsagtige. Bladene er et kapitel for sig selv. Jeg er helt klart med på det bløde punkt :-)

    /Birgitte

    SvarSlet
  3. Storkenæb er en smuk plante.
    Held og lykke med alle dine ny planter.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet