onsdag den 24. oktober 2012

Flere sønderjyske staudebede...

På havnen i Gråsten er der bygget eksklusivt etagebyggeri med udsigt over vandet. Da jeg sidst var her var byggeriet endnu ikke færdigt så det var spændende at se det færdige resultat. Rundt om byggeriet er der anlagt plæner og bede i stramme linjer. Bemærkelsesværdige var bestemt de store staudebede.
Bedene består primært af diverse græsser men også solhat, lavendel, røllike m.m. Det må være en dygtig anlægsgartner og ser man virkelig, at store grupper af samme sort gør sig godt for helhedsindtrykket. Det er noget jeg tror, at jeg vil tænke på fremover. Ligeledes må jeg bare have flere græsser i min have...










3 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud.
    Jeg har græs flere steder i haven og har de sidste par år gået med en ide om at lavet et bed med forskellige græs. Jeg nåede det bare ikke i sommer. Håber jeg får mere tid næste år.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  2. Hej Søren
    Flotte fotos og flotte bede, og hvor det anlægges og sammensættes på en fin og overbevisende måde. Her kan man ikke beskylde nogen for at lave uoverskueligt arbejde. Tror de er ret selvkørende disse bede.

    Bedste hilsener
    Kjeld Slot

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kjeld
      Tusind tak for kommentaren. Trods de mere eller mindre afblomstrede bede, tog græsserne fortsat sig imponerende flot ud. Jeg er først fornyligt "begyndt med græsser" og tog billederne som inspiration til egen have. De kan i mine øjne noget helt særligt sammen med stauder.
      Jeg håber i øvrigt, at få lejlighed til at besøge Elipsehaverne i 2013. Har mange gange været forbi din blog og synes at det er meget imponerende.
      God weekend
      Søren, "Dybet27"

      Slet