onsdag den 24. oktober 2012

Royal have...

I børnenes efterårsferie gik turen til Gråsten i det sønderjyske. Gåturene gik flere gange gennem Gråsten Slotshave i det dejlige efterårsvejr med temperaturer op til 20 grader.
Slotshaven rummer nogle enorme staudebede (...i hvert fald efter min målestok) og en hel del roser...
Desværre, men naturligt nok var størsteparten af staudebedet afblomstret. Gartneren eller gartnerne var begyndt at ydtynde, flytte og dele diverse stauder. Men bedet var stadig smukt. Jeg har dog lovet mig selv, at vende tilbage når det hele står i blomst....
Billederne er en smule "kurvede", da de fleste er taget med iPhonen's panorama-funktion for at få det hele med...





Gennem hele ugen forandrede skoven sig og fik efterårsfarver...



 Foran staudebedet ligger det lille nedsænkede bassin med springvand ("Sunken Garden") og rundt om dette en stor samling engelske roser. Det var selvfølgelig noget der fangede min interesse da David Austins roser hører til blandt mine absolutte favoritter...



'Barbara Austin'...



'Grace'...


'Falstaff'...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar