mandag den 14. maj 2012

Første rose i blomst...

Min opstammede rose i drivhuset har overlevet vinteren og har nu sat de første blomster...


Alle 3 sorter af tulipaner i mit smalle rosenbed er nu sprunget ud. Fra mit køkkenvindue kan jeg nyde synet af 'Purple Prince', 'Shirley' og 'Queen of Night'. Mellem de blomstrende tulipaner står afløserne i form af Rhapsody in Blue roser, Lodden Løvefod og bagerst en lille gruppe prydløg 'Allium - Purple Sensation'. I går plantede jeg en kant af lavtvoksende primula i en dyb lilla farve. Måske bliver det hele en anelse klemt, men så må jeg udvide bedets bredde...

 

3 kommentarer:

  1. Det ser herligt ud... :o)
    Er det hjemmelavede staudestativer jeg kan spotte?

    SvarSlet
  2. Tænk fru Friis - jeg sidder også og beundrer de skønne stativer. Hvordan laves de?
    Fine roser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Stativerne ville sikkert gøre sig godt til stauder men er egentlig fremstillet som støtte for min Rhapsody in Blue roser. De er lavet af tre fag rionet, samlet med små diskrete strips så de kan åbnes uden at beskadige rosen. Enkelt og velfungerende.
      God Kristi Himmelfarts ferie til alle.
      Mvh Søren

      Slet