tirsdag den 8. maj 2012

Plantemarked, Hedelund Rhododendronpark...

Den 5. maj og efter en velafsluttet konfirmationsfest tog fruen og jeg en tur til plantemarked i Hedelund Rhododendronpark, Brønderslev.
Jeg er nybegynder hvad plantemarkeder angår - men for mig var det det rene Slaraffenland. Sikke et udvalg af planter! Flinke mennesker, der gerne øste ud af deres viden om planterne. Det er ikke sidste gang jeg kommer her.

Vi købte følgende:
  • Primula erosa.
  • Primula chionante.
  • Primula med dobbelt blomst - hvid, men jeg kender ikke arten.
  • Helleborus foetidus, Stinkende Nyserod.
  • Brunnera macrophylla, Kærmindesøster.
  • Saxifraga x urbium var. primuloides 'Elliot's Variety', Porcelænsblomst.
  • Myosotis, Forglemmigej.
  • Cimicifuga ramosa 'Brunette', Sølvlys mørk variant.
  • Skt. Hansurt, minivariant af ukendt art.
  • Flere Husløgslignende planter.


  • På trods af solskin var der bidende koldt mellem bøgetræerne...

     

    Et bord fyldt med lækre ting...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar