fredag den 30. november 2012

Nye Solhatte

I drivhuset er der i potter sået forskellige slags solhat. Sorterne fra egen have er jeg ret sikker på, men med andre frø er jeg mere i tvivl. Jeg har f.eks. "høstet" flere blomsterhoveder i Danfoss Universe - og bare rolig, jeg fik lov! Der er bl.a. "Magnus", "Fatal Attraction", "Green Envy" og "White Swan". Derudover en pink, rødbrun og gul variant. Planen er, at de skal stå og passe sig selv vinteren over. Jeg har ikke den store erfaring med, at så stauder fra frø men har på internettet læst, at denne metode skulle virke. Jeg håber, at projektet bærer frugt...


På trods af kulden blomstrer denne haveaurikel flittigt i drivhuset...


1 kommentar:

  1. Sikke mange spændende solhatte - det bliver spændende at se dem, når de engang blomstrer.

    Jeg såede også i drivhuset sidste år og havde god succes. Det sværeste - syntes jeg - var at huske at vande dem, når solen tager fat i foråret.

    Held og lykke med projektet :-)

    SvarSlet