søndag den 2. oktober 2011

Sommer i Oktober

1. Oktober skulle blive den hidtil varmeste oktoberdag målt nogensinde. 26,7 grader målt ved Store Jyndevad i Sønderjylland.

I Løkken var der også varmt... og i haven er der fortsat en smule sommer tilbage. Det første sæt havemøbler er sat på loftet for vinteren... måske en kende for tidligt?

Min Clematis 'Mrs. Cholmondeley', som står i det nordvestlige hjørne af min have har hele sommeren lignet en plante der var ved at gå ud. Men nu har den endelig sat knopper og blomster...





Som jeg tidligere har beskrevet er mit rosenbed blevet udvidet. De første roser er plantet. Det er roserne 'Golden Celebration' og 'Gertrude Jekyll'. Begge med fantastisk duft...



Mine 'Claire Austin' roser står igen med masser af knopper. Dagligt kan vi klippe og nyde syn og duft inde i huset...





Rosen 'Queen of Sweden' blomster stadig, omend lidt mere diskret. Rosensorten var i øvrigt på det nyeste nummer af 'Rosennyt'. Den er fantastisk smuk. På en gråvejrsdag lyser den meget op i haven...





Flere steder i haven står Solsikkerne på sit højeste...








Ingen kommentarer:

Send en kommentar