søndag den 8. april 2012

Roser og tulipaner...


Den milde vinter har været hård ved roserne. Ja, det lyder mærkeligt. Men det faktum, at den første egentlige frostperiode først kom i januar, gjorde at roserne faktisk var i vækst indtil da og derfor var mindre modstandsdygtige overfor frosten. Resultatet bliver, at buskroserne skal klippes temmelig langt tilbage i år.
Jeg har allerede fjernet størsteparten af vinterafdækningen, og klippet det mest visne af. Måske en kende for tidligt med tanke på de sidste dage med nattefrost. Jeg venter endnu en tid med den egentlige beskæring...


Rosen 'Rhapsody in Blue' med tulipanerne 'Purple Prince', 'Shirley' og 'Queen of Night' flankeret af 'Alchemilla mollis, Lodden Løvefod'.
Jeg har fem af disse roser komponeret med de nævnte tulipaner og stauder langs min terrasse. Rent blomstringsmæssigt kommer de ikke til at følges ad, men jeg glæder mig til, og har en god 'mavefornemmelse' af, at det kommer til at se 'rigtigt' ud...



Rosen 'Berleburg Castle' er godt på vej. En virkelig smuk, hårdfør og meget sund rose. Ukrudtet øverst i billedet "hører ikke med"!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar