fredag den 20. januar 2012

Først det grove, siden det sjove...

I julegave fik jeg Isabella Smith's bog 'Blomsterbuketter'...


... det er en utrolig flot og inspirerende bog.
Inspireret af denne er jeg i dag startet på hvad der skal blive til to bede med sommerblomster. Bogens anbefaling lyder, at bedenes mål bør være 2½ m x 1 m.
Med Claus Dalby's varslede frøpakker er jeg måske nød til, at lave et eller to mere! Jeg glæder mig til, at få sået bedene til i foråret.

Det har været en flot men også kold dag i dag. Frosten har dog endnu ikke sat sig i jorden. Derfor var det ikke svært, men alligevel en smule hårdt, at fjerne græstørven...



Planen er at lave en ramme af terassebrædder eller lignende.

 ... endvidere er der lavet endnu en lille bøgehæk. Sat i behørrig afstand så den ikke dækker helt for solen når den forhåbenligt gror til en tæt hæk.



3 kommentarer:

  1. Hej Søren. Dejlig blog du har,den er fin og enkelt og til at overkomme at læse hver dag.

    SvarSlet
  2. Tak for det. Glæder mig hvis der er nogen der finder mine indlæg interessante.

    SvarSlet
  3. Sejt - den bog fik jeg også i julegave. Måske vi kan udveksle erfaringer og bytte aflæggere :D

    Dybet 21

    SvarSlet